דף הבית»כללי»מתכוני חמין מכל הסוגים

מתכוני חמין מכל הסוגים

0
שיתופים
Pinterest Google+

חמין – אולי המאכל שהכי מזוהה עם העולם היהודי וכזה שהוא כבר נכס צאן ברזל גם אצלנו בישראל. מדי שבת אוכלים מאות אלפי ישראל חמין וכמובן שיש הבדלים גדולים בין הסוגים השונים. אם בא לכם להכין בקרוב חמין שעוד לא יצא לכם לנסות או שאתם סתם מתעניינים – הנה כמה מתכוני חמין מובילים ששווה להכיר.

צ׳ולנט

צ׳ולנט הוא החמין של עדות אשכנז שהגיע אלינו מיהדות צרפת ואיטליה דרך יהדות מזרח אירופה. הדגן הנפוץ ביותר הוא גריסי שעורה ולרוב נוהגים לשלב גם כמה סוגים של שעועית. בדרך כלל מגיע גם עם קישקע ממולא או צוואר תרנגולת ממולא ומגוון ירקות שורש.

אריסה

סוג של חמין ששייך לטריפוליטאים והמרכיבים העיקריים הם החיטה והבשר. עם השנים נוספו גם קציצות סולת קטנות וטעימות בשם קוקלה.

גופה

גופה הוא החמין הפרסי שהבסיס שלו הוא תפוחי, קטניות וקציצות שמחליפות את הבשר. יש עוד כמה מתכוני חמין מהמבטח הפרסי והמשותף לכולם הוא העושר של הירקות – לפת קולרבי, כרוב ועוד.

הריס

ההריס זו הגרסה התימנית לחמין וההבדל העיקרי והמשמעותי כאן הוא הקטניות – לרוב עדשים ולא חומוס או שעועית שאפשר למצוא ברוב הגרסאות האחרות. לרוב נוסיף לתבשיל גם גריסי חיטה או אורז ונהוג גם להוסיף מח עצם ובשר בקר שמן.

חמין מקרוני

סוג של חמין ירושלמי שהגיע מספרד ומאיטליה והסיר כולל גם אטריות ארוכות וחלולות. בגרסה המקורית המקרוני מתבשל עם עוף, שום ותבלינים והיום גם נהוג תפוחי אדמה, בצלים ומגוון ירקות שורש.

טבית

חמין בנוסח עיראק על טהרת העוף והאורז. לתבשיל נוהגים להוסיף בהרט שלו טעם חזק ובדרך כלל גם רסק עגבניות. אחד המאכלים המוכרים והאהובים ביותר של העדה.

הכתבה הקודמת

שבוע 34 להריון - צירים מדומים ועוד תופעות

הכתבה הבאה

מה זה עוסק זעיר ואיך פותחים תיק?