דף הבית»אתרי יהדות בעולם»טיסות לאומן לנשים- המדריך המלא

טיסות לאומן לנשים- המדריך המלא

1
שיתופים
Pinterest Google+

מה הסגולות שטמונות בנסיעה לאומן? מתי כדאי ומתאים לנסוע לאומן בטיסות לנשים? עם מי נוסעים וכצד סוגרים טיסות ושהות

הנסיעה לאומן היא נסיעה ומסע של רוחניות וחוויה מעצימה ומרגשת, שיש בצידה סגולות רבות.

יש לא מעט נשים שרוצות לחוות את הנסיעה הזו והעלייה לרגל לקברו של רבי נחמן, ולכן מתארגנות ויוצאות מהארץ טיסות לאומן לנשים: משהויות קצרות, בנות 48 שעות, ועד תקופות שהות ארוכות יותר.

מה יש לנשים בנסיעה לאומן?

מדובר בחוויה גדולה, מרוממת נפש ומשמחת, שיש בה לא רק חוויה נקודתית, אלא שהיא גם מעשירה ומלמדת.

אפשר להתפלל לסגולות שונות, לבריאות, אושר או זיווג, לילדים ועוד, למענכן או למען מי שנשארו בארץ, או שלא יכולים לנסוע מסיבות שונות ומגוונות.

יש מסעות מודרכים, בהם שומעים ולומדים על תורת הרבי נחמן, על אודות דרכו והדברים שאמר. בנוסף, ברוב המסעות המאורגנים לאומן מבקרים לא רק באומן עצמה ובקבר ר' נחמן, אלא גם בקברות רבנים וחכמים אחרים, כמו תלמידו הידוע של הרבי נחמן, הלוא הוא רבי נתן מברסלב.

האם כדאי לנסוע לבד או עם חברה או חברות?

כל אחת ואחת לפי דרכה, אבל הנסיעות לאומן הן נסיעות של שמחה ולא של התבודדות וחיבוטי נפש. מדובר בנסיעות בהן יש טקסים שונים, כמו הפרשת חלה, טקסי חינה מלאי שמחה, סעודות אמנים ושיעורי תורה  ועוד.

כדאי לנצל את המקסימום מנסיעות אלה, לכן, כדאי לנסוע בחבורה או לפחות עם חברה אחת טובה או שתיים, בת או קרובת משפחה. כך מתקיימת האפשרות לחלוק את החוויה הנפלאה הזו הן במקום, בזמן ההתכנסויות, השיעורים והתפילות, והן לאחר החזרה הביתה.

נשים רבות שמחות לא רק לחלוק את החוויה הזו פעם אחת, אלא מעודדות חברות לנסוע איתן בשנית, כל כך חשובה וטובה הייתה החוויה שלהן.

מתי כדאי לנשים לנסוע לאומן?

ניתן וכדאי לנסוע לאומן במשך כל השנה כמובן, אבל יש לקחת בחשבון שמתחם קברו של הרבי נחמן סגור בפני נשים במועדים שונים במהלך השנה.

בזמנים אלה – ראש השנה, שבת חנוכה, ראש חודש ניסן ובחג השבועות – מגיעים לאומן אלפי ולעיתים עשרות אלפי גברים, ואין ברירה, אלא לסגור את המתחם בפני נשים.

כדאי לכן להתעדכן לפני שמזמינים כרטיס טיסה לאומן, ולוודא שהמתחם פתוח במועד המדובר גם בפני נשים.

האם יש דברים מיוחדים נוספים, שיש לארגן לנסיעה לאומן?

דרכון, הוא כמובן בדבר החשוב ביותר בכל נסיעה וטיסה לחו"ל, ובלעדיו אין יציאה מהארץ. מעבר לכך, הכול בהתאם למי שמארגן את הנסיעה. בקבוצות מאורגנות הטיסות ובתי המלון מוזמנים מראש, יש סיורים מודרכים וערבים סגורים, לצד זמן פנוי וחופשי. בזמן זה ניתן לסייר במקומות השונים ואף לעשות קניות, למי שמעוניינת בכך.

הכתבה הקודמת

המדריך השלם לטסים לאומן

הכתבה הבאה

אירועי פורים 2019