דף הבית»בלוג - טוג»ערב ראש השנה עם בני הבית בלבד

ערב ראש השנה עם בני הבית בלבד

0
שיתופים
Pinterest Google+

ערב חג הפסח של שנת 2020 לא הזכיר לנו שום דבר שאנחנו מכירים, זהו היה ליל סדר מצומצם ודל שהכיל רק את בני הבית ולא את כלל המשפחה המורחבת כמו שברוב ערבי החג אנחנו חוגגים ועכשיו חמישה חודשים אחרי ואנחנו ניצבים שוב אל מול האפשרות שאת ערב חג ראש השנה נחגוג בחוג המצומצם של יושבי הבית.

האם יהיה סגר בחג?

נכון לכתיבת שורות אלו מצב התחלואה בישראל הרקיע שחקים, אנחנו עומדים על ממוצע של 2,800 נדבקים פר יום ועם ממוצע נדבקים ביחס לגודל אוכלוסייה מהגבוהים שיש בעולם, בצורה זו קשה לראות את גמזו ושרי הממשלה מאשרים חופשיות בחגים, התקבצות בבתים סגורים ואכילה משולחן משותף של 20 ואף יותר אנשים.

אמנם החלטה על סגר או הגבלות על אופן ביצוע ארוחת החג עוד לא התקבלו והן די מחכות לרגע האחרון כמו שזה נראה אבל הסבירות שהן אכן יתקבלו היא גבוה כיוון ואין הגיון בהיקף תחלואה כל כך גדול לאפשר מפגשים צפופים שכאלו שיגרמו לקפיצה דרסטית באחוז הנדבקים.

ערב ראש השנה מסמל את תחילתה של שנה עברית חדשה, אנחנו חוגגים אותו במטרה שנזכה לשנה טובה, אוכלים תפוח בדבש שתהיה מתוקה ומברכים שנהיה לראש ולא לזנב ולכן דווקא בערב חג זה חשוב שנציג אחידות לאומית, נחגוג את השנה החדשה בחוג המצומצם של בני הבית ונמנע את התפשטותה של הקורונה כדי שלא נצטרך לפתוח את השנה בקפיצת מדרגה של היקף התחלואה.

הכתבה הקודמת

האם קברניטי המדינה נטפלים לדת או שרק עושים מה שנכון כדי למנוע התפשטות המגפה?

הכתבה הבאה

איום הקורונה על הישיבות