דף הבית»בלוג - טוג»ספרים מומלצים לילדים ונוער דתי

ספרים מומלצים לילדים ונוער דתי

0
שיתופים
Pinterest Google+

הספרים הם אמצעי נהדר, ובכל גיל, לברוח לעולמות אחרים. כאשר מדובר בילדים ובנוער הספרים עוזרים להם להבין את עצמם בתקופה מבלבלת מאד, לבטא את עצמם בצורה מוצלחת יתר ולחוש, במידה מסוימת, קצת יותר נוח בסביבה שבה הם נמצאים. ישנם לא מעט ספרי ילדים כיום, הנחשבים לפופולאריים מאד, שבחלקם אף נכתבו על ידי סופרים ישראליים. ספרים אלה חושפים את הילדים לסגנונות כתיבה שונים ומאפשרים להם לחוש, לכמה רגעים, כאילו היו דמות אחרת.

הספרים של היום

כאשר בוחנים את ההיצע כיום, מגלים מגוון עצום של אפשרויות נהדרות, המתאימות גם לילדים ולנוער דתי. ספרי ילדים מסדרת הספרים של חיים ולדר, למשל, הם אפשרות נפלאה להורים המחפשים לילדם מתנה ולילדים חובבי קריאה. ספריו של חיים ולדר כתובים בגוף ראשון והם פונים לקהלים שונים. ספרי הילדים והנוער של חיים ולדר הם חלק מסדרות של ספרים, שהפכו במרוצת השנים לרבי מכר. הן בארץ והן ברחבי העולם. אחת מסדרות הספרים המפורסמות – "ילדים מספרים על עצמם" אף תורגמה לשמונה שפות שונות. סדרת ספרים זו מעלה את חוויותיהם של ילדים לאורך השנים ומפגישה את הקוראים עם חייהם האישיים. היתרון הסדרת ספרים זו הוא הערך המוסף שלהם. יש בספרים מסרים חינוכיים חשובים, המגיעים בתצורות שונות והופכים את הסיפור המסופר להרבה יותר מעלילה שקוראים.

ספרי ילדים נוספים, המומלצים גם הם לילדים ולנוער דתי, הם אלה המופיעים בסדרת הספרים "ילדים בעקבות העבר". גם כאן מדובר בספריו של חיים ולדר, ספרים הכוללים סיפורי גבורה מרשימים. בספרים ניתן להתרשם ממסרים חיוביים מאד, כמו אמונה, מוסריות וגם מידות טובות והם מצליחים לחבר את הילדים, הקוראים אותם, לעולם המבוגרים. השפה קולחת והיא בגובה העיניים והיא כוללת שימוש בביטויים שילדים מכירים וגם בביטויים חדשים, שפחות שימושיים להם ביום יום.

ספרים שכולנו מכירים

קשה שלא להזכיר כמה סדרות ספרים מפורסמות, שאף הן יכולות להתאים לילדים ולנוער דתיים. סדרת הספרים חסמבה למשל מיועדת לילדים חובבי הרפתקאות. הספרים נכתבו על יגאל מוסינזון והם מלווים אותנו לא מעט שנים. בשנת 1949 התפרסם הסיפור הראשון של החבורה ולאחר כשנה הפכו כל הסיפורים לספר של ממש. בהמשך, התפרסמו 43 ספרים נוספים, שנחטפו מהחנויות במהרה. לצד סדרת ספרים זו יש את סדרת הספרים הידועה הארי פוטר, שזכתה להצלחה רבה מאד בכל העולם וגם בארץ. סדרת ספרים זו נפלאה לילדים ולבני נוער, לאלה שאוהבים להפליג על גבי הדמיון ולהגיע למחוזות אחרים. הספרים נכתבו על ידי ג'יי קיי רולינג, כאשר הספר הראשון בסדרה פורסם בשנת 1997 ומיד זכה להצלחה כבירה.

לסיכום

ספרי הילדים והנוער המצליחים מדברים אל הילדים בגובה העיניים, ובמקביל גם חושפים אותם לערכים חשובים. הם מאפשרים להם להיחשף לעולמות חדשים ולהכיר צדדים נוספים באישיותם. חלקם כתובים בגוף ראשון אך עם מרביתם יכולים הילדים להזדהות בקלות רבה. וזוהי בדיוק הסיבה מדוע הם מבוקשים כל כך.

 

הכתבה הקודמת

האם זה אפשרי לחדש את המטבח מבלי לחוש קושי כלכלי?

הכתבה הבאה

תהליך הגיור בישראל