דף הבית»בלוג - טוג»למי מתאימה עתודה טכנולוגית?

למי מתאימה עתודה טכנולוגית?

3
שיתופים
Pinterest Google+

כיום יותר מתמיד, ברורה החשיבות של הכנה טובה מבחינה מקצועית לחיים הבוגרים בקרב צעירים. אם בעבר צעירים היו מתחילים לחשוב על הדברים האלו רק אחרי השחרור, הרי שהיום תלמידי תיכון רבים כבר מחפשים איך להבטיח עתיד כלכלי ומקצועי טוב יותר. בנושא הזה מעניין בהחלט להכיר את העתודה הטכנולוגית. בואו ננסה להבין במה בדיוק מדובר ולמי זה עשוי להתאים.

מהי עתודה טכנולוגית?

עתודה טכנולוגית היא מסגרת לימודית שמנוהלת על ידי צהל ומשרד החינוך לבוגרי כיתה י״ב בעלי תעודה טכנולוגית. במסגרת התכנית דוחים התלמידים את גיוסם לצה״ל ולומדים בכיתה י״ג לימודי טכנאי. בנוסף הם יכולים להמשיך לכיתה י״ד ללימודי הנדסאי (נחשבים ללימודים על תיכוניים אך לא ללימודים אקדמאיים).

מסלולי הלימוד האפשריים

התכנית המיוחדת מציע מגוון מסלולי לימוד הכוללים לימודי אלקטרוניקה, תוכנה, חשמל, מכונות אדריכלות ובנייה, קולנוע וטלוויזיה ועוד.

גיוס ולימודים בעתיד – נקודת הפתיחה הטובה ביותר שאפשר להגיע אליה

לאחר הלימודים משתלבים בוגרי התכנית ביחידות שונות בצה״ל בהתאם לידע המקצועי שרכשו. במקרים רבים הם זוכים להכשרות ולימודים נוספים להתאמה מדויקת לכל תפקיד. מדובר בהרבה מקרים ביחידות מובחרות ומעולות בצה״ך בחילות המודיעין, אגף התקשוב, החימוש והאלקטרוניקה בצה״ל.

מעבר לכך בוגרי התכנית זכאים לפטור ממבחן פסיכומטרי למסלולי לימוד אקדמיים רבים לאחר השחרור וכן לעד 30 נקודות זכות בתארים שונים שיילמדו.

למי זה מתאים?

אז בראש ובראשונה זהו מסלול לצעירים שאפתנים שרוצים לקדם את עצמם, לרכוש ידע מקצועי נדרש בשוק העבודה, להגיע לתפקידים נחשקים ומשמעותיים בצה״ל ולהנות מכניסה חלקה לעולם האקדמי לאחר מכן.

כמובן שזה רלוונטי לתלמידים בעלי זיקה טכנולוגית בתחומים שונים וזה לחלוטין משהו ששווה ללמוד עוד לגביו. אם גם אתם רוצים לתת לעצמכם דחיפה קדימה, עתודה טכנולוגית בהחלט עשויה להיות מתאימה גם לכם.

הכתבה הקודמת

איך לבחור מזגן נכון?

הכתבה הבאה

הסרת משקפיים בלייזר: איכות לכל המגזרים