דף הבית»בלוג - טוג»התאימו את המזון לתינוק שלכם לפי שלבי ההתפתחות שלו

התאימו את המזון לתינוק שלכם לפי שלבי ההתפתחות שלו

0
שיתופים
Pinterest Google+

אין ספק שאחד הביטויים המובהקים ביותר של דאגה הורית כלפי הילדים היא הצורך המתמיד לדאוג להם לאוכל מזין ובריא, ובעוד המנעד רחב אצל ילדים גדולים, כאשר מדברים על תינוקות בני פחות משנה, הורים רבים מתקשים להבין בדיוק כיצד להתאים את התזונה לכל גיל. חשוב בהחלט להכיר את היסודות ולהבין מהי התזונה המתאימה בכל גיל וזה הזמן לעשות מעט סדר בדברים.

גיל 0 עד חצי שנה


בגילאים הללו התזונה מבוססת באופן בלעדי על חלב אם או על תחליפי חלב. עד הגיל הזה אין לתת מזון לתינוקות מסוג אחר ובחודש הראשון לרוב האמא תחליט אם תמשיך להניק או שתבחר תחליף חלב מתאים. אם החלטתם ללכת על תמ"ל, חשוב לבחור בפורמולה איכותית ולבחור מזון מתאים אם ישנן רגישויות מסוימות.

גיל חצי שנה עד שנה


בגיל חצי שנה אפשר להתחיל עם טעימות של מזון מוצק. סימנים שניתן להתחיל הם יכולת לשבת עם תמיכה, ראש יציב וסקרנות ונכונות לסוגי מזון אחרים מלבד חלב אם או תמ"ל.
כמאכלים ראשונים מומלץ לבחור במזונות עשירים בברזל כמו בקר, עוף וקטניות. ניתן גם לתת גבינות יוגורט או לבן ללא תוספות סוכר ואין לתת חלב פרה מפוסטר או דבש לפני גיל שנה. בשלב הזה האוכל צריך להיות טחון לחלוטין במרקם חלק וללא גושים. מומלץ לתת בכל פעם סוג מזון אחד על מנת לבדוד גורמים אלרגניים במידה ויופיעו תסמינים של אלרגיה.

גיל שנה ואילך


בשלב הזה מזון לתינוקות כולל סוגים רבים של מזון מוצק ובדרך כלל גם הנקה או תמ"ל בנוסף וניתן להמשיך עם זה לפי דרישת התינוק עד להפסקה באופן טבעי ומעבר מלא למזון מוצק. הקפידו להשגיח על התינוק בזמן האכילה תמיד ובדקו שאין תגובות אלרגיות או חלילה חלקיקי מזון קטנים שעשויים לגרום לחנק. בהצלחה!

הכתבה הקודמת

לקראת הצום – על חשיבות המים לגופנו

הכתבה הבאה

חגי תשרי מגיעים - טיפים לאירוח שייקלו עליכם ההכנות