דף הבית»אתרי יהדות בעולם»המדריך השלם לטסים לאומן

המדריך השלם לטסים לאומן

1
שיתופים
Pinterest Google+

מדוע ולמה לטוס לאומן? מתי כדאי לטוס לאומן ומהן התקופות המומלצות לכך ? האם לבחור חבילת נסיעה או רק טיסה ועוד. כל התשובות במאמר הבא

רבי נחמן מברסלב נקבר באומן בגלל שראה חשיבות רבה לכך שיהיה קרוב לאחר הסתלקותו לרבבות הנספים בפרעות תקכ”ח, בשנת 1768. הוא ראה חשיבות רבה מאוד בכך שחסידיו יפקדו את קברו לאחר פטירתו, ילמדו שם תורה ויעסקו שם בתפילה וצדקה. את מי שיעשה כך, הבטיח הרבי, הוא לא ינטוש ואף יעזור לו ויתאמץ בעבורו בעולם הבא.

הרבי נחמן מאומן נחשב לאחד הרבנים החשובים והמקובלים ביותר, ועשרות אלפי רוצים לעלות לאומן מדי שנה, ואין פלא לכן שלא רק שיש הרבה טיסות לאומן, אלא שהן גם מבוקשות ועמוסות נוסעים.

מתי כדאי לטוס לאומן?

אפשר ורצוי לטוס לאומן לאורך כל ימות השנה, אבל עיקר הנסיעות לאומן מתבצעות סביב ראש השנה ולראש השנה, בשבת חנוכה, לקראת פסח – בראש חודש ניסן ובשבועות.

אלה המועדים המבוקשים והעמוסים ביותר לטיסות לאומן ולכן רצוי מאוד להזמין חבילות או טיסות זמן רב מראש, ככל האפשר. זאת, על מנת למנוע חלילה עוגמת נפש מבקרה והטיסות מלאות או חלילה אפילו שאינן מלאות – נדחות או מבוטלות מפאת מזג האוויר.

האם כדאי לטוס לאומן לבד או בקבוצה?

מאוד תלוי בהעדפה שלכם ובזמן בו אתם טסים, הסיבה והרצון.

יש מי שטסים לאומן ממש במועדים המבוקשים – בראש השנה, למשל או בראש חודש ניסן. במועדים האלה קשה מאוד למצוא מקום לינה ולפעמים גם טיסה, אם לא מצטרפים לסיור מאורגן או נסיעה מאורגנת.

נסיעה לבד מתאימה מאוד למי שרוצה להתפלל באופן אישי או לעסוק בתורה, בעוד שנסיעה בקבוצה היא לרוב נסיעה משמחת יותר ומתאימה יותר למי שרוצים ומעוניינים לחוות את אומן ואת החוויה הגדולה שבנסיעה לציון הרבי.

קחו בחשבון דבר נוסף, והוא עניין בתי המלון: במיוחד בתקופות העמוסות, יש לא מעט בתי מלון ואכסניות שסוגרים 'דילים' ואת בית המלון כולו עם סיטונאי תיירות ומארגני סיורים מסוימים. ייתכן מאוד ובמקרה כזה יהיה לכם קשה למצוא בעצמכם מקום לינה, אפילו שיש לא מעט דירות ובעלי דירות שמשכירים חדרים לחסידים שמגיעים בזמנים אלה.

זכרו! חשוב להתארגן מראש על מה שלוקחים מהארץ

או מחזירים מחו"ל. לכל חברת תעופה יש מדיניות משלה בקשר לכמות המטען שאפשר לקחת ולהעלות למטוס. יש מי שמתירים מזוודה שמשקלה עד 23 ק"ג, ותיק יד במשקל של עד 7 ק"ג, למשל, אבל חשובות גם מידות התיק.

יש לבדוק היטב עם חברת התעופה או עם מי שמארגן את הטיסה, מה הן המידות המותרות להעלות על המטוס. אם התיק יהיה גדול מדי או כבד מדי, הוא יישלח לבטן האווירון, ואז תאלצו לשלם 'קנס' בגובה רב, תרתי משמע.

הכתבה הקודמת

באילו צעצועים מותר להשתמש בשבת

הכתבה הבאה

טיסות לאומן לנשים- המדריך המלא