דף הבית»בלוג - טוג»האם קברניטי המדינה נטפלים לדת או שרק עושים מה שנכון כדי למנוע התפשטות המגפה?

האם קברניטי המדינה נטפלים לדת או שרק עושים מה שנכון כדי למנוע התפשטות המגפה?

0
שיתופים
Pinterest Google+

בחודשים האחרונים אנו הולכים ושומעים יותר ויותר קולות מהמגזר החרדי שטוענים שקברניטי המדינה מתנכלים לפלג החרדי, מפלים אותו ומתייחסים אליו כאל מצורע שיש להתרחק ממנו, האם יש אמת בדבריהם או שאלו דיבורים מתוך ראיית עולם צרה ובעצם קברניטי המדינה דואגים לעצור את התפשטות הקורונה ברחבי הארץ.

בכתבה זו נעסוק בשאלה האם ההגבלות ששמים קברניטי המדינה על הציבור החרדי הם התנכלות או דרך נכונה כדי לעצור את המגפה.

חייבים לעשות משהו

ראשית נתחיל ונזכיר כי לקול החרדי יש ייצוג הולם עד משמעותי מאד בממשלת ישראל הנוכחית כך שכבר טענות על קיפוח נשמעות "קצת" לא קשורות למציאות.

בפועל בימים טרופים אלו מסתובבת לה מגפה מסוכנת ברחבי הארץ, המגפה מדבקת ומתפשטת בקצב מסחרר כאשר התקהלויות הן כמו חומר בעירה נפיץ עבורה, קברניטי המדינה אמורים לתת מענה של ביטחון לתושבים ואת זה הם עושים על ידי הגבלות והסגרים שאמורים למנוע את ההתפשטות בצורה אגרסיבית יותר.

בדיקות שמבצעת המדינה מוכיחות שאזורי מגורים של המגזר החרדי והערבי נגועות ביותר מקרי קורונה מאזורים אחרים, לכך יש הסבר מאד הגיוני והוא:

• שני מגזרים אלו לרוב הם בעלי משפחות מרובות הגרות תחת קורת גג אחת מה שמייצר מקדם הדבקה גבוה ברגע שאחד מנפשות המשפחה חולה.

ועכשיו נשוב לשאלה האם יש צדק בדברי ה"קיפוח" והאם הציבור החרדי זוכה ליחס לא שוויוני זאת בעקבות הרצון של הממשלה לבצע סגר על ערים אדומות והגבלות על התקהלויות.

התשובה היא חד משמעית לא! הציבור החרדי נהנה ממפלגות חזקות מאד בתוך הממשלה שדואגות לו אפילו יותר משאר אזרחי ישראל, הסיבות לרצון לסגרים והגבלות על הערים האדומות מגיעות מתוך חשש עמוק ואמיתי של קברניטי המדינה להתפשטות חסרת מעצורים של הקורנה.

הכתבה הקודמת

חגים בצל הקורונה

הכתבה הבאה

ערב ראש השנה עם בני הבית בלבד