דף הבית»בלוג - טוג»בחירת רבנים ועורכי טקסים

בחירת רבנים ועורכי טקסים

0
שיתופים
Pinterest Google+

חתונה היא אירוע מרגש ומי שמנצח על החגיגה הרומנטית הוא הרב או עורך הטקס אשר נבחר להוביל את החופה. דמותו של זה שישאיר אתכם בעלת השפעה עצומה על האווירה, התחושה האישית ועל ביצוע הטקס. רבנים ועורכי טקסים מייצרים חוויה מיוחדת ובוודאי תרצו לבחור מישהו שיגלם בטקס המרגש את הערכים החשובים לכם ויעניק משמעות רבה לרגעים המאושרים בחייכם. לכן, כדאי להשקיע בבחירת רב או עורך טקסים המתאים לכם ביותר.

לפניכם מספר שיקולים מרכזיים בבחירה:

השקפת עולם– תיאום ציפיות

אין עוררין על כך שבחירת עורך הטקס היא נגזרת של אופי הטקס אותו אתם מתכננים. האם זהו טקס הלכתי או טקס אלטרנטיבי, האם תבחרו רב אורתודוקסי או רב רפורמי או עורך של חתונות חילוניות. אם בחרתם ברב אורתודוקסי גם במסגרת זו, ישנם רבנים אדוקים יותר מאחרים. אם בחרתם טקס חתונה אלטרנטיבי, תגלו היצע רחב של עורכי טקסים בסגנונות שונים. שחקנים, קומיקאים, רופאים, עורכי דין ועוד. כל אחד מהם מביא לחופה את התרבות, הגינונים ותפיסת עולמו – בחרו מישהו שיהיה לכם קל לתקשר עמו ויש לכם מהמשותף בדרך בה אתם רואים את הטקס.

רושם אישי– הכרות מקדימה

האישיות של עורך הטקס היא חלק בלתי נפרד מההוויה שהוא יוצק לטקס וזו גם הסיבה שיש השפעה רבה לכימיה האישית ביניכם– הזוג המאוהב לעורך הטקס הנבחר.
על מנת לברר את מידת ההתאמה, חשוב מאוד לערוך פגישה מקדימה שמטרתה – תיאום ציפיות. כך תוכלו לברר ולשמוע פרטים נוספים על תפיסת עולמו של הרב, על הדרך בה הוא מנהל טקסים וכן להתרשם ממנו באופן אישי– הקשבה, גמישות מחשבתית, סבלנות ומנגד – לשמוע ממנו איזה דברים חשובים לו להצלחת הטקס. זכרו שפגישה זו נועדה גם לסנכרן בין פרטים לוגיסטיים – האם הוא זמין בתאריך המיועד, האם הוא יוכל להגיע בשעה הנקובה, למה הוא מצפה שתדאגו מצדכם וכדומה.

 

סגנון הנחיית הטקס– רב מזמר או סטנדאפיסט?

הדרך שבה רב לחתונה או עורך הטקס מנהלים את הטקס מהווה פרמטר חשוב להחלטה. ישנם רבים שפוצחים בפיוטים מרגשים, אחרים מברכים ביצירתיות, אחרים מרחיבים בקריאת הכתובה ויש כאלה שאף קוראים בארמית. ישנם רבנים שמנהלים טקסים ארוכים מאוד בעוד אחרים מקצרים, חלקם עושים זאת ברצינות רבה ואחרים מתבלים את הטקס בהומור. ראיינו את הרב בטלפון או בעת הפגישה מהו סגנון ההנחיה וכך גם את עורך הטקסים, כדי לבחון שזהו הסגנון המבוקש לחתונה שלכם. ניתן לצפות גם בסרטונים מחתונות אותם הם הנחו.
בכל מקרה, בדקו מה כולל התהליך המקדים לחתונה מבחינת הרב וכן, אם יש לכם דרישות מיוחדות לטקס – למשל, פתיחה במופע סטנד אפ קצר, שיר מרגש, ציטוטים מעניינים, בדקו מולו אם הוא מסכים ומתחבר לסוג כזה של בקשות.

 

בחירה לפי המלצות– חפשו במקומות הנכונים

ניתן לבצע תחקיר קצר לפני בחירת עורך הטקס המועדף. בדקו בשני מישורים: מול זוגות שנישאו והיו מרוצים ויוכלו להמליץ לכם על מי שחיתן אותם או דרך הרבנות הראשית, ארגון צוהר, התנועה הרפורמית וכדומה – תלוי בסוג החתונה שלכם. לאחר ההמלצות, תוכלו למפות את המומלצים על פי קריטריונים שונים של מיקום גיאוגרפי, סגנון הנחייה ועוד.
שימו לב ממי אתם מקבלים המלצה. על מנת לבחור רבנים ועורכי טקסים מומלצים, חשוב לחפשם באתרים מוכרים ומוסמכים המאפשרים דירוג וחוות דעת בנוגע לכל "מועמד". תוכלו לקרוא ביקורות, להתייעץ עם מי שחווה את הטקס ולהגיע לעורכי הטקסים המבוקשים והמומלצים ביותר על פי סגנון, אזור גיאוגרפי וכדומה.

הכתבה הקודמת

פונדקאות בהלכה

הכתבה הבאה

נופש כשר בבתי מלון כשרים בחו"ל