דף הבית»בלוג - טוג»כבד את אביך ואת אמך – דיור מוגן להורים שלנו

כבד את אביך ואת אמך – דיור מוגן להורים שלנו

0
שיתופים
Pinterest Google+

ההורים שלנו גדלו אותנו כל חיינו, דאגו לנו, טיפחו אותנו, כיבדו אותנו ונתנו את כל כולם על מנת שלנו, הילדים שלהם, יהיה טוב ושלא יחסר לנו דבר. עכשיו שהם הזדקנו, מה אנחנו יכולים לעשות בשבילהם?

לרבים עולה השאלה איך אפשר לעזור להורים שלנו שהגיעו לגיל זקנה ועכשיו קשה להם יותר. איך אפשר להקל להם על החיים ולעשות להם את החיים נוחים יותר ומעניינים יותר? היום ישנם מספר פתרונות שיכולים לתת מענה מעולה לכל המעוניין. להלן מספר פתרונות שכדאי לדעת:

  1. פנסיה – אסור לזלזל
    פניסה היא פרשה של סכום מסויים שכל אחד מאתנו "שם בצד" לגיל הפרישה. על מנת לעזור להורים שלנו חשוב שנתחיל לחשוב על הפניסה שלהם בהקדם. אם ההורים שלנו עדיין עובדים ניתן לבקש מהם לדחות את הפרישה בשנה שנתיים. פעולה זו תגדיל את הסכום שהם חסכו ותעזור להם בעת הפרישה. דבר נוסף שאפשר לעשות הוא פשוט לא למשוך כספים. ההורים שלנו מגיעים לגיל מאוחר והם מתחילים לדאוג ממה הם יחיו. דאגות אלו בדרך כלל גורמות להם לרצות למשוך את הכספים שלהם מוקדם. פעולה זו היא טעות חד משמעית! משיכה מוקדמת של כספי הפניסה כרוכה בתשלום מס של כ- 35%.
    אם אתם מרגישים שאין לכם את הידע הנדרש בנושא פניה נסו להיעזר באיש מקצוע מטעמכם.
  2. דיור מוגן – לא ברירת מחדל
    אחד הפתרונות החדשים והפופולרים ביותר היום להורים שלנו הוא כל נושא הדיור מוגן. בתי דיור מוגן החלו לפרוץ לתודעה שלנו והיום ניתן לראות יותר ויותר אנשים המחליטים לעבור לדיור מוגן. דיור מוגן, בשונה מבית אבות אינו פתרון ברירת מחדל אלא פתרון מומלץ ביותר. דיור מוגן נחשב למקום איכותי הדואג לרווחת הדיירים בו החל מבריאות, אוכל, בית, סדנאות, חוגים, טיולים, אירועי תרבות ועוד. דיור מוגן הפך לפתרון מומלץ מאד היכול להוות חוויה מדהימה להורים שלנו בעת גיל הפרישה. דיור מוגן הוא בית הורים המותאם באופן ספציפי לבני גיל הזהב.
  3. בקרו יותר! במיוחד עם הנכדים
    אחד הדברים המאפיינים את בני הגיל השלישי הוא תחושת הבדידות. גם אם ההורים שלכם חיים עם בני זוג הם עדיין מרגישים שהמשפחה רחוקה מהם. על מנת להקל על ההורים שלהם ולעשות את חייהם קצת יותר מהנים נסו לבקר אותם יותר. אירועים משפחתיים, ארוחות משותפות, ביקור בשבתות וכדומה יכול לשנות את חייהם מהקצה אל הקצה. נסו לבקר את ההורים שלכם עם הילדים. ילדים קטנים משמחים אנשים זקנים וגורמים להם להיזכר בילדות שלהם. השלב של גיל הזהב ידוע כגיל קשה גם פיסית וגם נפשית ולכן אתם בתור בני המשפחה צריכים לעשות הכל על מנת להקל עליהם בגיל זה.
  4. שתפו אותם באורח החיים שלכם
    אחד הדברים שהכי גורמים לאדם מבוגר להיות פורח יותר הוא שהילדים שלו משתפים אותו באורח החיים שלהם. ספרו להם איך עבר עליכם היום, איך היה לכם בעבודה, מה הילד עשה בגן, הראו להם תמונות משפחתיות, נסו להצחיק אותם. דוח שייח עם אדם מבוגר גורם לו להבין שהדעה שלו חשובה. תחושה זו גורמת לכל אדם, בלי קשר לגיל שלו, להרגיש שמח וחושב. לאוכלוסיית גיל הזהב יש הרבה זמן, הם ישמחו לשמוע את החוויות שלכם, לתת עצות או סתם לשמוע את קולכם.

לסיכום: כאשר ההורים שלנו מגיעים לגיל הזיקנה חשוב לא לשכוח אותם ולעשות את המיטב על מנת לשמח אותם ולהקל להם על החיים. יש מגוון אפשרויות שכל אחד יכול לעשות על מנת לעזור להורים שלו בקלות, מהירות ופשטות – נסו, כל אחד מאיתנו חייב להם את זה!

 

הכתבה הקודמת

השכרת רכב למשפחה גדולה

הכתבה הבאה

ארוחת שף כשרה לדתיים