דף הבית»בלוג - טוג»איום הקורונה על הישיבות

איום הקורונה על הישיבות

0
שיתופים
Pinterest Google+

נגיף הקורונה חדר והזיק לכל כך הרבה קהילות, מוסדות ועסקים ברחבי העולם, הוא מתנחל בתוך נשא שהרבה מאד מהפעמים לא מרגיש אף תופעת לוואי ומפיץ עצמו דרכו לכל הסובבים אותו באמצעות רסיסי רוק הניתזים מפיו, הנגיף הוכיח שהוא אחד הנגיפים המדבקים ביותר שידעה האנושות ולמעשה אחרי 10 חודשים מהחודש שהוא פרץ בסין הוא כבר גרם להדבקתם של כמעט 30 מיליון בני אדם עליהם ידוע… סביר מאד להניח שהמספר גדול בהרבה כיוון ויש הרבה אנשים שכלל לא ידעו שהם נשאים של המחלה.

אך בכל זאת איך נגיף הקורונה משפיע על התנהלות הישיבות ולמה הוא מהווה איום כל כך גדול על אוכלוסייה זו?

התקהלות במקום סגור – אחת מהדרכים הכי יעילות של הנגיף להפיץ את עצמו היא באמצעות רסיסי רוק הניתזים לאוויר או שנדבקים למשטח כזה או אחר, לכן התקהלויות אסורות כיוון ורסיסי הרוק הללו יכולות להגיע לאנשים שקרובים זה לזה בקלות וכמה וכמה שמדובר על חלל סגור בו אין זרימת אוויר סדירה.

לכן אנו רואים הדבקה מאד מאסיבית בקרב הציבור החרדי, הן בעקבות דרך החיים הצפופה של רוב קהילות החרדים והן בעקבות הלימוד בישיבות שמציב את הלומדים אחד ליד השני בתוך חדר סגור.

מאז פרוץ הקורונה הישיבות מהוות נושא וויכוח לוהט בין הציבור החילוני ומקבלי ההחלטות לבין הציבור החרדי שרואה בלימוד בישיבה הכרח קיומי שבלעדיו אין זכות המשך, לכן הקורונה מציבה איום כפול על הסדרי הישיבות גם על בריאות הלומדים ומשפחותיהם וגם על השבתתם על פי חוק של הישיבות כדי למנוע הדבקות נוספות.

הכתבה הקודמת

ערב ראש השנה עם בני הבית בלבד

הכתבה הבאה

האם אלו החגים האחרונים שלנו בעידן הקורונה